Podijeli sadržaj

  • Podijeli emailom
  • Podijeli na Facebooku
  • Podijeli na X
  • Podijeli s Viberom
  • Podijeli s WhatsAppom
Autor/ica
Gradska knjižnica Rijeka
Središnja narodna knjižnica grada Rijeke. Mjesto dobrih knjiga, stvaralaštva i začina za kvalitetno slobodno vrijeme. više

Nedavno je u knjižnici predstavljena igra "Adamiću ne ljuti se" u produkciji Pomorskog i povijesnog muzeja. 

Nešto takvo što spaja povijest, Rijeku, igru i novu kreativnost svakako nam je i dodatno privuklo pažnju pa smo člana tima Tihomira Tuteka pitali za ključne detalje. 

Tihomire, što je u temelju ideje "Adamiću ne ljuti se"?

Ideja za Adamiću ne ljuti se bila je spontana. Naime, Adamićevi svjedoci su skenirani i modelirani u 3D tehnoogiji 2019 godine. Projekt 3D skeniranja i 3D modeliranja Adamićevih svjedoka financijski su podržali Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Rijeka i Primrosko-goranska županija. 

Nakon što smo kao Muzej imali modele Adamićevih svjedoka započeo sam izradu suvenira u obliku figurica sa NFC čipom te privjesaka za ključeve sa printanim qr-kodom. Kada je to vidio kolega Dino Marković, jednostavno mu je izletilo „Još ćemo imat i Adamiću ne ljuti se tu u Muzeju…“ I tako je sve krenulo pa ga danas i imamo. Od tada smo napravili pravila, isprobali, mijenjali. 

Tko je igru na kraju realizirao?

Realizacija je bila na djelatnicima Muzeja. Ja pišem kao autor, ali zapravo je to jedan timski rad. U timu su: Tea Perinčić, Vana Gović Marković, Iva Volović, Dino Marković i Tihomir Tutek. Kontaktirali smo Benefit Biro  kako bi preko njih nabavili kockice i vrećice od jute (600 kom), te Prospekt kako bi preko njiih izradili design i tisak (naklada - 650 kom).

26.5 Ploca 34x34.jpg

Kako je sve odrađeno s tehnološke i kreativne strane?

Proces rada na ovoj igri započeo je istraživanjem povijesnog događaja koji je poslužio kao inspiracija za oblikovanje igre i njezine ambalaže. Budući da je igra namijenjena Pomorskom i povijesnom muzeju, važno je bilo da vizualno ostane snažno povezana s muzejom. 

Makete jedrenjaka i galija iz muzejske zbirke korištene su kao reference pri izradi ilustracija, dok je lik povijesne osobe oblikovan prema portretu koji se također nalazi u muzejskoj kolekciji. Figure svjedoka na ambalaži izrađene su prema stvarnim kipovima smještenim u vrtu Guvernerove palače. Kao dodatni vizualni element, reljefi same palače integrirani su u dizajn ploče, čime je dodatno naglašena povezanost igre s lokalnim povijesnim i prostornim kontekstom. Na ovaj način je igra postala vizualni i edukativni produžetak muzejske baštine, prilagođen suvremenom i interaktivnom formatu.

S tehnološke strane radilo se o pripremi 3D prtintanja na određenu veličinu i u određenim bojama (crvena, plava, zelena, žuta i crna) PLA materijalom (polilaktid - biorazgradiv polimer biljnog porijekla) na Prusa MKS3+ verrziji 3D printera, zapravo jedinog 3D printera u Muzeju (u mojem uredu). Sve figurice zapravo nastaju kod mene u uredu, a sam proces printanja je dugotrajan i ide zaista polako pa sam s printanjem započeo u rujnu da bi za promociju imao zgotovljeno gotovo 115 igri (od 650 tiskanih).

U čemu je značenje igre u popularizaciji povijesti na zdravi način?

Prije svega značaj za samu kulturnu baštinu je bilo skeniranje i modeliranje u 3D tehnologiji 2019. jer se na taj način radilo na očuvanju Adamićevih svjedoka, a obzirom da su izloženi vanjskom utjecaju u perivoju Guvernerove palače. 

U Muzejima se radi na digitalizaciji muzejskih predmetima, pa su tako zapisi u 3D modelima jedno od načina digitalizacije i to rekao bih onaj koji će se zasigurno pojavljivati sve češće i češće. Sama igra zapravo na zabavan način, a i prije svega kroz isčitavanje pravila daje jednu osnovnu sažetu priču o tome što se događalo u povijesti i kako su uopće Adamićvi svjedoci i zbog čega nastali.

Naposlijetku, gdje se igra može nabaviti?

Igra se može nabaviti kod nas u Muzeju koji je sad trenutno izmješten na lokaciji Zametska 53 (zbog energetske obnove Guvernerove palače), može se poslati upit u našoj online trgovini te se radi na tome da se igru ponudi i na nekoj lokaciji u gradu, skupa sa ostalim suvenirima i katalozima koje Muzej inače prodaje u sklopu svog muzejskog „shopa“.

Kutija mockup-FHD.jpg