Mit o spisateljskoj neaktivnosti i nečitanju: prizor riječki
Kriza je. Nikad gore vrijeme za knjigu. Ne piše se, ne objavljuje se, ne...
...čita se. Tako kažu. Mnogi. U posljednje dvije godine nema književnog događanja na kojemu sam bio, a da mi ta ili neka slična teza nije kliznula niz ušnu školjku. Stvar je toliko uzela maha da su priče o kolapsu književnog sustava postale redovne čak i na promocijama knjiga. Sjede tako ljudi u iščekivanju autora i izdavača, čekaju da čuju kako je pisac napisao djelo i zašto je urednik odabrao rukopis za objavu i pri tome krate vrijeme tvrdnjama da se ništa ne piše i ne objavljuje.
Postoji i druga krajnost. U njoj se podupire stav kako se u nas piše i objavljuje previše i da je upravo prezasićenost tržišta knjigama koje se objavljuju bez kritičkog promišljanja razlog koji je ljude odvratio od čitanja. Ta struja također kaže kako izdavači objavljuju sve; od prvijenačke poezije do priručnika za berače gljiva i da im je jedini kriterij potpora i otkup Ministarstva kulture. U takvom sustavu koji leži na ideji o pokretnoj traci i koji nas uvjerava kako je sve otisnuto izuzetno važno, kažu njene pristaše, na koncu je malo toga uopće vrijedno spomena, zbog čega se i čitalačka publika priklonila ignoriranju - svega.
Na koncu se ove dvije struje slažu u jednomu - ne čita se! Čita li se? Nemam pojma. Valjda čita. Ako ovi što hodočaste promocije tvrde da se ne čita, čestitam im na iskrenosti uz jednu sitnu napomenu – vi niste svi. Ako iza tvrdnje o nečitanju stoje ovi koji se živciraju mehanizmom izdavaštva, njih pak ohrabrujem da se upuste u tu rabotu i pokušaju preživjeti pod uvjetom da svoje autore tretiraju pošteno i plate ljudski.
Ne priklanjajući se nijednoj od spomenutih struja ipak znam jedno. Ne postoji poticajnije okružje za stvaranje od onoga koje producira muku. Vjerujem u to, makar malko, jer ljudska je tragedija izrodila neka od najvećih djela svjetske umjetnosti. A kako se u današnjem kriznom ozračju ponašaju pisci? E tu već imam materijala zbog kojeg mirne duše stavljam ruku u vatru, glavu na panj i... što god.
Neki dan sam se družio s grupom riječkih pisaca. Opet je u pripremi Noć velikog čitanja. Kao dio ekipe, upitao sam kolege s čime će te večeri izaći pred publiku. Njihovi odgovori nisu bili nimalo iznenađujući, potvrdili su mi ono što sam znao od ranije. Svi odreda ustvrdili su kako će za tu prigodu napisati i čitati nove tekstove. Dakle, usprkos krizi, neimaštini, i generalno najnepovoljnijem vremenu za knjigu od kada je Goebbels kao ministar posjetio Bebelplatz, riječki pisci pišu. Konstantno. A zašto pišu kad nitko navodno ne čita? Pišu zato što su pisci. Zato što je pisanje njihovo prirodno stanje. Pišu jer bi crkli kad ne bi pisali. Kad bi im oduzeli softver, pisali bi olovkom, kad bi nestalo papira, stvarali bi ključem na zidu.
Pokušavajući se oglušiti o tuđe stavove, odlučio sam sastaviti popis književnih djela nastalih u posljednje dvije godine, pri čemu je jedini uvjet bio taj da je autor na neki način vezan uz Rijeku. Čisto da provjerim priču o piscima koji su se uslijed uzmaka čitatelja odlučili na kreativnu korotu.
Lista književne produkcije koja je na koncu nastala ne rekapitulira ukupno književno stvaralaštvo u Rijeci. No i takvo, okljaštreno, vjerujem da donosi novo svjetlo na priču o tome kako je scena osiromašila zbog spisateljske neaktivnosti. Zato nudim pregled jednog dijela radova koji su se pojavili na tržištu od 2012. do danas, radova koji su doživjeli konkretnu percepciju kritike i javnosti i koji ovako složeni na gomilu pričaju jednu sasvim drugu priču koja se suprotstavlja ideji o materijalnoj, duhovnoj i idejnoj krizi.
/opisi knjiga većinom su preuzeti od izdavača/
Zoran Krušvar
Zbirka priča
V.B.Z., 2011.
Knjigu objavljenu koncem 2011. neću lišiti uvrštenja, a zbog nekoliko dana koji je kalendarski smještaju izvan 2012. godine. Ova zbirka mirne duše mogla se zvati 'O ljubavi i ljuvenoj žudnji' u ljudima i njihovim svjetovima. Zoran Krušvar, naime, pametno, smjerno i britko gađa u molsku tipku za najšire općinstvo – ljubav u najužem i najširem smislu, ali bez pretencioznih bajanja i introspektivnih unutarnjih solilokvija. Naprotiv, i u 'ljubavnim pričama za mladež', i u 'ljubavnim pričama za starež', jasnom i dinamičnom rečenicom te zanimljivim dijalozima, autor hrani gladna čitateljska usta koja jednom nabasavši na 'ljubavnu po Krušvaru' bivaju vazda iznova gladna novih priča.
Daša Drndić
Roman
Fraktura, 2012.
Daša ispituje i do krajnjih granica dovodi teme bolesti i (ne)mogućnosti življenja (i umiranja) u današnjem, potpuno dehumaniziranom svijetu i u vremenima kada su starost i bolest nešto sramotno te kada se propagiraju isključivo vječna mladost i bezgranična ljepota. Belladonna je djelo u kojem se isprepliću stvarno i fikcionalno, autobiografsko i izmišljeno.
Vlado Simcich Vava
Roman
ICR, 2012.
Roman koji modernim senzibilitetom govori o vječnim temama poput muško-ženskih odnosa, ljubavi, zaljubljivanja i patnje povezane s time, te je svojevrstan psihogram jedne generacije Rijeke. Likovi su jedan potencijalni samoubojica, potencijalna ljubavnica i njezin suprug koji su više antijunaci koji pate zbog ljubavi, nego li junaci.
Vedrana Rudan
Roman
V.B.Z., 2012.
Slojevito djelo, pisano tako kao da majka, koja posthumno šalje pismo svojoj kćeri, sjedi kraj vas i priča vam o svom životu, braku i djeci, te 'čovjeku svog života' kojeg je upoznala sa 70 godina. Čitajući Kosture okruga Madison možete se nasmijati do suza, ali i proplakati od očaja.
Poduke iz posebne proljetne ponude
Robert Vrbnjak
Zbirka priča
ICR, 2012.
Zbirka priča neobičnog naslova pravi je sajam jezičnih kalambura, političkih nekorektnosti, vrlo duhovitih apsurdnih konstrukcija, egzistencijalističkog bijesa, društvene ravnodušnosti i fabularnog minimalizma. Svi su likovi ove knjige, sudbina rasprostrtih po pojedinim pričama, stanari (ili slučajni posjetitelji stanara) jedne poveće stambene zgrade u jednom našem povećem gradu, zapravo je svejedno kojem, i svi su zapeli na nekom oštrijem ili tupljem meandru vlastitih života.
Nevena Šegota
ICR, 2012.
Ovo djelo ne pripada nekoj poznatoj vrsti, pa ga čovjek uzima u ruku uvijek iznova s čuđenjem, divljenjem i nervozom. Žeđ je djelo koje se ruga prepotentnima koji načas pomisle da su ga shvatili na tzv. ispravan način, tjera ih da mu se vraćaju zbunjeniji i obeshrabreniji. Ovo nije djelo kojega ćete se sjećati zbog fakata ili opisa, likova ili scena, ovo je djelo koje će vam, poput neke stilske vježbe, taj čas promijeniti raspoloženje, natjerati vas da razmišljate ili suosjećate.
Igor Beleš
Roman
Zigo, 2012.
Zabavan roman o posljednjim prilikama, zapravo svemu posljednjem, u životima pripadnika treće životne dobi i njihovim neočekivano neobičnim, hirovitim svakodnevicama koje provode u staračkim domovima u Irskoj, gdje su osim s uobičajenim fiziološkim preprekama suočeni i s vjerskim podjelama. Kroz zakašnjelo emocionalno i duhovno sazrijevanje ostarjelog Charlesa učimo da starost služi ispravljanju životnih pogrešaka i ostavlja upravo onoliko vremena koliko je potrebno da osobne povijesti ispišemo iz početka.
Marin Kolić
Poezija
Venerus, 2012.
Rukopis koji se poigrava eksperimentiranjem s izrazom i referira na J. P. Kamova, Bukowskog, Cavea... a sve kao dobra platforma za daljnje razvijanje Kolićeve poetike.
Nataša Kovaljev Opatić
Roman
Studio TiM, 2012.
Bolna priča o putu kojim roditelj prolazi kada se suoči s djetetovom bolešću, priča o bespomoćnosti i snazi istovremeno, priča o ljubavi koja ne poznaje granice, o borbi, padovima, traženjima i, na kraju, o sazrijevanju i osobnom rastu. Poslije duge ide korak dalje. To je teška, na trenutke i mučna knjiga koja traži čitateljevu budnost, aktivnost, njegovo sudjelovanje, tjera ga, uvijek iznova, na promišljanje određenih trenutaka i situacija u kojima se možda i sam ponekad nalazio.
Tea Kružić
Poezija
DHK, 2012.
Misaono-filozofska poezija kroz koju se provlače ljubavne, socijalne i pejzažne pjesme, no u centru svega je osobni stav prožet višom porukom sveopćeg značenja. Osjeća se mladenački bunt, strast i energija s prepletanjima melankolije, razočarenja i besmisla. Između dva bipolarna osjećaja, ova poezija je intimistički intonirana i pisana u prvom licu.
Sanjin Sorel
Zbirka poezija
Riječki nakladni zavod, 2012.
Zbirka koja naizgled daje dojam tzv. stvarnosne poezije, ali joj se podruguje, bespoštedno je ironizira, unoseći u nju metafizički, gotovo neotradicionalni privid stvaranja. Zbog toga i nema jezičarenja nego je zbirka sklonija nekoj vrsti “fenomenologiziranja” poetskoga uma.
Nikola Kraljić
Poezija
Naklada Lukom, 2012.
140 novih pjesama, složenih u tri ciklusa naslovljena: Modre sjene mora, Mrvice sjete i Ništa osobno. Pjesme je izabrala i knjigu uredila Mirjana Šigir. Sadržajno tematski pjesnik i opet progovara o odnosu čovjeka prema moru i primorskoj flori i fauni, tu su i poetski zapisi o složenom odnosu muškarca i žene, te pjesme u kojima promišlja čovjeka i njegovo životno trajanje, cijeli onaj korpus finih općeljudskih univerzalnih tema koje diraju i zaokupljuju svakog pojedinca. No pjesme u novoj zbirci puno su osobnije, neposrednije, jer se pjesnik, svjestan svojih godina, sada suočava s vlastitom konačnošću i neminovnošću odlaska. Zato je ozračje ove zbirke naglašeno intimno i obojeno lirskom blagošću, čime ona odudara od ostalih iz Kraljićeva dosadašnjega bogatog opusu.
Diana Rosandić Živković
Roman
DHK, 2012.
Teološko-poetsko-dramatski roman, dijaloški zasnovan i autobiografski pisan u kojemu autorica sebe otkriva kao osobu duboke kršćanske vjere koja kroz humor govori o ozbiljnoj temi.
Ana Lukšić
Roman
Studio TiM, 2012.
Autorica progovara o njezinom teškom i uznemirujućem iskustvu s ovisnicima. Jedan joj je vrlo blizak (vlastiti sin), a drugi joj se nametnuo (njegova djevojka koja se uselila u njihov dom). S problemom ovisnosti autorica je suočena od njihove adolescencije. Nakon bezbroj neuspješnih tretmana, liječenja i boravka u komunama, uvijek su se vraćali na početak. U ovoj romansiranoj priči prikazuje se njihov svakodnevan život, pri čemu je najvažniji posjet liječniku ne bi li dobili metadone, međusobni odnosi, odnosi s roditeljima i prijateljima, na što su sve spremni ne bi li nabavili novac... a te su situacije često na granici shizofrenog ponašanja.
Kristina Posilović
Poezija
ICR, 2012.
Bilo bi lijepo da je ovaj život kojega imamo generalna proba za onaj kojega mislimo da zaslužujemo. Greške učinjene na probi možda ne bismo ponavljali na premijeri. No, tomu nije tako pa se moramo snalaziti. Kristina Posilović u ovom akceleriranom tekstu, zbilju, istinu, povijest i priče o njima uvjerljivo postavlja u prostor posredovanosti i istine i zbilje i povijesti. Tintom koja je "automatic crna, papir standard bijeli" on/a se pita je li "postavio dobra pitanja, mogu li se njihovi odgovori naći u priči". A gdje drugdje? Zbilja je narativno strukturirana.
O vječnosti i drugim neprilikama
Kristina Posilović
Poezija
parNas, 2013.
Kristina Posilović i ovom knjigom poentira ništeći granice knjiške forme koja bi na američkom tržištu bila prepoznata kao chap-book i postavljena u paralelni sustav vrednovanja u odnosu na "institucionaliziranu" knjigu (neki oblik idejnog samizdat-stava prema institucijama za podupiranje književnog stvaralaštva) tako ukazujući na arbitrarnost formalnih i sadržajnih sustava vrijednosti, ali i upisujući duboko subjektivan, neovisan, oslobođen glas u okoštale strukture moći.
Velid Đekić
Publicistika
KUD Baklje, 2013.
Knjiga je podijeljena u 3 djela, prvi dio govori o vremenu s kraja 50-ih, i početka 60-ih kada je cijela priča započela i kada su mnogi glazbenici iz cijele Jugoslavije dolazili na svirku u Rijeku, a nekima od njih se toliko svidjela atmosfera grada na Rječini da su se ovdje i nastanili. Drugi dio je posvećen rock bendovima tog vremena, Đekić u kronološkom nizu donosi portrete čak 40 rock družina, piše o Uraganima, Kondorima, Kon-Tikiju, Meteorima, Brucošima, Pepermintu i još mnogim drugima. Treći dio knjige govori o završetku jedne riječke glazbene ere, razlazu postojeće garniture bendova i jačanju diskografske scene.
Vedrana Rudan
Roman
V.B.Z., 2013.
Roman u kojemu se junakinje bore za život na život i smrt. Junakinje? Nema junaka? Ili ipak ima jedan? Brak, preljub, odlazak, povratak, djeca, nezaposlenost, Afganistan… pa čak i ljubav, a sve to kroz oči djevojčice Amaruši.
Milan Zagorac
Roman
Smashwords, 2013.
Psihološki krimić "hičkokovskog" rasporeda likova, na sasvim odgovarajućoj lokaciji – hotelu, i time pripovjedački vrlo zahvalnoj distanci koja se uspostavlja između hotelskog osoblja i hotelskih gostiju, što čas zavodi ka stereotipnim žanrovskim očekivanjima koje autor opet raspršuje uvođenjem sasvim novog, oniričkog aspekta.
Alen Kapidžić
Zbirka priča
Samizdat/Smashwords, 2013.
Najveći zagovaratelj elektronskog izdavaštva u Rijeci (a i šire), Alen Kapidžić je nakon deset godina sastavljanja priča u zajedničku zbirku, sve napisano plasirao na popularni Smashwords. Ljetni koktel humora, psovke i rock referenci koji će čitatelja povući da posegne i za drugim Alenovim knjigama.
Ingrid Divković
Studio TiM, 2013.
Cilj knjige je ukazati na tog nevidljivog, a moćnog neprijatelja, gospodina Ega, osvijestiti ga i umanjiti njegovu moć. Naravno, idealno bi bilo da ga se uspijemo riješiti, ali riješiti se ega, eh, to je nešto poput loše navike pušenja cigareta, kaže Ingrid Divković.Ego je poput jeftinog parfema. S vremenom ga više niti ne osjetimo na sebi, no drugi su itekako svjesni njegove smrdljive prisutnosti.
Ante Božanić Milić
Zbirka priča
Studio TiM, 2013.
Ante Božanić rođen je u Komiži daleke 1929. Danas, kao umirovljenik, živi u Rijeci i Kraljevici. Autor je niza knjiga: Sjećanja jednog mornara, trilogije Komiški ribari,Djeca zbjega, Priče s južne strane te Ribarske priče.Upravo je ove priče o morskim ribama posvetio svom unuku Ivanu, tada učeniku 2. razreda osnovne škole, koji je bio zaljubljen u brodove i more, a koji mu je dao ideju i pomogao mu napisati ovu knjigu.
Đurđa Mihić-Čivić
Roman
Studio TiM, 2013.
Ovaj neobičan roman vjerni je zapis o onostranom susretu hipersenzibline pripovjedačice i dobronamjernog, ali snažnog entiteta, za kojeg autorica jednostavno kaže... duh. Pa bio to viši astral, glas, pojava iz dubine nesvjesnog ili neka vrsta bliskog susreta bilo koje vrste, ova je knjiga autentično svjedočanstvo o višedimenzionalnosti našega postojanja. Dirljiva priča o izgubljenom djetinjstvu, odrastanju, napornom radu na onkološkom odjelu gdje se razum mora uvijek iznova lijepiti poput kockica mozaika, ljubavi i nadrastanju vlastitih ograničenja. Horor i lirski senzibilitet u jednome.
Enver Krivac
Zbirka priča
Algoritam, 2013.
Knjiga objavljena kao rezultat nagrade Prozak za 2012. .. U ovoj šatro zbirci priča servirao nam je enciklopediju ideja, ali i mogućih autorskih pristupa kako te ideje pretvoriti u literaturu. Rezultat je urnebesno zabavan, pogotovo kad se autor poigra s izražajnim sredstvima, kad izvrće značenja pojedinih riječi, kad spaja nespojivo u apsurdnim metaforama, kuje nove kovanice, kada tali konzistenciju mjesta, vremena i radnje, i kada pjeva tako da gore odjekuju iako bez ijedne rime i sinkope. I još kad nas iznenadi naizgled nedovršenim rečenicama, kad umjesto fabule krene s nabrajanjem, kada priču stvori iz apsurdnog detalja, inače očiglednog i svepriznatog apsoluta, kad nenadano zabrazdi u romantiku i nostalgiju i smisli kombinaciju riječi stvorenu da ih se napiše na bedž ili u status na facebooku, naposljetku, kad nas daruje jednostavnošću koja istodobno oduševljava i plaši.
Moris Mateljan
Poezija
ICR / Studio TiM, 2013.
Zbirka pjesama koja u funkciji dosadašnjeg best of-a, privatnog inventara, osobne panorame i intimne antologije predstavlja Morisa Mateljana kao postojanog, zanimljivog, razigranog i, bez obzira na podjednako odolijevanje i prihvaćanje tradicije i aktualne hermetike, čitljivog pjesnika. Mateljanovi bizargonauti u isto vrijeme nose i srce na rimovanom rukavu i moderne hermetične kapute, u omjeru koji njegovu poeziju čine napetom i zanimljivom za čitanje.
Isušeni Mississippi
Marin Kolić
Poezija
parNas, 2013.
Iako je riječ o mladom autoru, zbirka Isušeni Mississippi predstavlja zrelo i promišljeno poetsko djelo. Služeći se brojnim referencama na popularnu kulturu, ali i na kulturu općenito (Janko Polić Kamov ili povijesni lokaliteti na bliskom istoku), Marin Kolić kroz kaotično razbacane fragmente daje sliku odrastanja. Pritom se služi glasovima osoba različite dobi i spola, a svoju radnju seli iz naših krajeva čak do Amerike.
Milan Zagorac
Roman
Scribd, 2013.
Priča o jednom gradu, jednoj zemlji i jednom vremenu. Ispričana je iz perspektive vozača taksija kroz čije vozilo prolaze brojni ljudi različitih sudbina, preokupacija, svjetonazora, zanimanja, podrijetla… a svi oni upotpunjuju mozaik našega društva. Upoznat ćete tako narkomane, šminkere, kokete i njihovu egzaltiranu bahatost, pijane maloljetnike koje se pod rame mora odvoditi do kućnih vrata, stare kriminalce i “madamme”, dijalizirane pacijente koje je snašao “fantastičan” termin od dva do pet sati ujutro, radnike, turiste… odnosno stalne i slučajne klijente koji koriste taksi prijevoz.
Luka Murina
Roman
Studio TiM 2013.
Satirična verzija hrvatske stvarnosti koja preispituje granice “fleksibilnosti” morala. Luka, kao pisac, progovara umjesto običnog građanina koji šutke sve promatra dok se u politici povlače konci bez reda i pameti. Kroz fiktivni lik Zlatka Dvorovića, nedostojne suvremene verzije fićfirića koji se “uhljebio” u kožnoj fotelji, bez ikakvih predispozicija čovjeka od politike ili čovjeka uopće, Luka gradi suprotstavljajući liku Zlatka neimenovanoga glavnog lika, čovjeka “iz naroda”, “radnika” s razvijenim osjećajem za pravdu, autor preslikava ravnotežu stvarnog svijeta, istovremeno naglašavajući izazove ljudskoj humanosti i sustavu vrijednosti.
Danijela Bačić Karković
Knjiga eseja
Studio TiM, 2013.
Knjiga naslovljena Roba s potpisom organizirana je u šest cjelina. Naslov četvrte cjeline – Tangente – mogao bi biti metodološkim predznakom glavnine tekstova jer im je komparatistika nezaobilazna “alatka”. Zadnja cjelina – O drugome – ishodišno kreće od sociologije, filozofije i kulturalne (tanato)antropologije. Raspravlja se o tranzicijskom, postsocijalističkom raslojavanju, kapilarnoj ili otvorenoj opresiji i konzumerizmu.
Vodič kroz nutarnje gradove za commutere
skarlet_p:
Poezija
Studio TiM, 2013.
Autor koji anonimnost nije izabrao tek tako, kroz svoje iskustvo i iskustvo različitih likova progovara o stvarnosti živjeti ovdje i danas kako se ona odmotava pred njegovim autorskim naočalama. Ono što vidimo u ovoj poeziji tek je kondenzirani trenutak stanja na cestama njihovih i njegovih nutarnjih gradova. Iako možda uhvaćeni u fiktivnom trenutku, naratori detalja s ovih fotografija, kao i okolnosti trenutka njihova fotografiranja, imaju čvrsto uporište u stvarnosti. Stoga, svaka sličnost u toponimima, u pogledima s nutarnjih krovova ili podudarnost u čekanju/ukrcavanju na istim stanicama metroa s potencijalnim čitateljem nipošto nije slučajna.
Ri lit, sajam insolventne literature
Alen Kapidžić, Moris Mateljan, Zoran Žmirić, Tea Tulić, Enver Krivac, Vlado Simcich Vava, Zoran Krušvar, Milan Zagorac, Bojan Mušćet
Zbirka priča
Studio TiM, 2013.
Ukoričeno izdanje Noći velikog čitanja po mnogima najvećeg književnog događaja u Rijeci u 2012. godini u kojemu je grupa autora književnosti vratila stari sjaj. Zaboravite neutralne i samozatajne autore koji čame kod kuće pod žutim svjetlom 40-vatne lampe i pišu svoje memoare s tendencijom da ih nikada ne objave! Ri lit je došao neupitno samouvjeren, s puno kontroverzi u autorima, s ciljem da publici odagna dvojbu o opstojnosti knjiga i književnosti.
Valjalo bi me zamisliti sretnim
Davor Mandić
Zbirka priča
Naklada Ljevak, 2014.
Zbirka u kojoj se autor ponekad i namjerno autobiografski ogoljuje mogla bi naći publiku jer ima raznorodne teme, moderne stavove i nudi razmišljanja koja nisu politički ni ideološki uvjetovana.
Vlado Simcich Vava
Roman
V.B.Z., 2014.
Autentična je urbana priča o ljubavi, prijateljstvu, rock'n'rollu – ukratko, svemu što odrastanje nosi u jednom vrlo konkretnom gradu i jednom vrlo konkretnom vremenu. Godina je 1985., Londonom upravo drma Live Aid, a na riječkom se asfaltu odvijaju neke druge, male i velike, u sve to totalno uronjene priče…
Larí i Mari
Roman
Naklada Ljevak, 2014.
Potresna istinita priča protkana psihoanalizom, filozofijom i duhovnošću vodi nas na put spašavanja vlastitog života u kojem glavni lik, senzibilni, intuitivni Blue prekida emotivni genetski kod koji kao i gene nasljeđujemo od svojih predaka, a kojim je, a da to ne znamo, svatko od nas određen sve dok te emocije ne osvijestimo.
skarlet_p:
Poezija
Studio TiM, 2014.
Sinteza poezije i filozofije ili filozofija u stihovima. Ponešto drugačije od prvijenca, ali i nadalje jednako prepoznatljiva, pomalo hermetična, ali ono što u njoj privlači to je ispitivanje odnosa stvaranja, oblika i smisla, neka vrsta realizacije bitka u egzistenciji, a egzistencije u svijesti.
Robert Vrbnjak
Zbirka priča
Dušević i Kršovnik, 2014.
Zbirka priča o običnim ljudima napisana na posve neobičan način. Glavni su likovi pojedinci koji se nose sa svakodnevicom i žive svoje živote, potpuno svjesni nemoći pred dnevnopolitičkom situacijom koja, unatoč svim samopomoćnim naputcima, na kraju ipak uvuče i ispljune čovjeka. U zbirci se nalazi više priča raznih duljina i inspiracija koje sve redom parodiraju Vrbnjakovoj prozi svojstven teren prepoznatljivih činjenica i inspiracija kao što su: mediji, konzumerizam, self-help literatura, celebrity kultura i birokracija.
Igor Beleš, Mladen Blažević, Alen Brabec, Hana Dagostin, Goran Gluščić, Majda Jurić, Alen Kapidžić, Zoran Krušvar, Davor Mandić, Eva Rodić, Lea Stoiljković Medved, Dajana Šalinović, Robert Vrbnjak, Carmela Žmirić, Zoran Žmirić
Zbirka priča
Oni / Smashwords, 2014.
Kažu, najkontroverznija zbirka pripovjedaka izašla na ovim prostorima. I to je sve što ćemo reći o tome, a samo kako bi održali postojeću famu.
Željko Maurović
Zbirka priča
Studio TiM, 2014.
Priče Željka Maurovića povest će vas raznim žanrovima i raznim krajevima svijeta.
Saznat ćete tako koje su mogućnosti jednog anđela, što se dogodi kada dođe do nesporazuma u poduzeću, a kobni su koraci već poduzeti, krenut ćete na putovanje raznim stranama svijeta – od Brazila do Rijeke pa preko somalijske obale natrag u Brazil – otkriti nepoznate zakutke poznate Venecije, saznati kamo se uputio pjesnik Janko Polić Kamov... Ovo virtualno putovanje raznorodnom žanrovskom prozom ima i svoj 'bonus' u vidu sjajne atmosfere koja će vas u potpunosti zaokupiti.
Dulce et decorum est
Neven Lukačević
Zbirka priča
Studio TiM, 2014.
Literarna minijatura od pet kratkih priča svojevrsni je hommage Prvom svjetskom ratu, s obzirom da se ove godine obilježava stota obljetnica od njegova početka.
Viktor Kowalski
Zbirka priča
Amazon, 2014.
Vedran Božićević i Teo Kos potpisani zajedničkim pseudonimom Viktor Kowalski napisali su zbirku tematski raznovrsnih priča šarajući od SF-a i fantasyja, preko trilera do drame. Kako ono kažu PR-ovci, za svakoga ponešto.
Sebastian Antonio Kukavica
Studio TiM, 2012.
Neobičan roman na tragu struje svijesti koji prati priču o potrazi ostarjelog oca za svojom odbjeglom kćeri. Istovremeno noir krimić, priča o raspadu dobrostojeće obitelji, ali i nizanje podsvjesnih strahova, frustracija i žudnje umotane u psihodeličnu atmosferu sna. Ova je knjiga istovremeno i poezija i roman, ali je prije svega podvig autora koji ovom knjigom ulazi u sljedeću fazu literarnog i životnog iskušenja.
Prepeličji palindrom
Sebastian Antonio Kukavica
Studio TiM, 2013.
Sebastian Kukavica je nakon Ponoćnog zaziva muze napisao novu knjigu, veliki, trodijelni fantasy metafizički triler o potjeri za tajanstvenim društvom Palindrom, njegovim neprijateljima, strastvenom i nadasve bizarnom, ahasverskom liku Khevenhilleru (ili Khevenhuelleru, on mijenja i ime i značaj od dijela romana do dijela romana, od jedne povijesne epizode do one druge, samo mu smisao potjere ostaje uvijek isti), ukratko, nešto slično onim finskim nacistima na Mjesecu (vidi Iron Sky), samo još mrvicu puknutije.
I? Je li to to? Naravno da nije. Samo u Društvu hrvatskih književnika, Ogranak Rijeka i u Hrvatskom književnom društvu iz Rijeke, postrojena je cijela vojska autora koji su u navedenom periodu objavili knjigu. Ne smijem izostaviti ni časopise od kojih je posebno potentan Književnost uživo pokrenut u 2013., a kojega urednikuje većinom riječka ekipa. U nekoliko mjeseci ni iz čega stvoren je pravi književni regionalni bum. Do sad su objavili četiri broja, a svi su dostupni na www.knjizevnostuzivo.org.
Romani, zbirke priča i pjesama, publicistika, kritike, eseji… papirnati ili elektronski, s potpisom urednika ili samizdati… da bi ih sve nabrojao trebala bi mi zasebna domena. Zato se priča o tome kako se knjige ne pišu i ne objavljuju penje na vrh stometarske skakaonice i izvodi pobjedonosni skok direktno sebi u usta. O tome čita li se ovog puta ne bih. Ako se i ne čita krivnja svakako nije na piscima i izdavačima. Oni svoj dio posla obavljaju pošteno, neometeni krizom, depresijom i srodnim im podvrstama čemera.
Iz Magazina
Knjige petkom: Njemački život, Plavuša, Hirošima...
Objavljen roman Doris Pandžić “Vi niste ovdje”
Helena Klakočar o najnovijim radovima, svijetu bez rata i očuđujućoj viziji Rijeke
Najave događanja
Književna večer s književnicom Mirjanom Bobić Mojsilović i predstavljanje romana „Sazvežđe Svitaca"
O fenomenu starosti u romanima Dubravke Ugrešić "Baba Jaga je snijela jaje" i "Lisica"
Predavanje o benzodiazepinima psihijatrice Marice Štimac
Pssst…priča Striborova, pričaonica za predškolce
Predstavljanje knjige "Menadžer hodočasnik" Borisa Trupčevića
Pretplati se!
Prijavite se za primanje "newslettera" Gradske knjižnice Rijeka i saznajte na vrijeme što se događa u našim odjelima i ograncima diljem grada, što se čita, komentira i preporučuje u Magazinu te koje nam se ideje vrte po glavi... I zapamtite - čitamo se na internetu, ali vidimo u knjižnici. :)
Vaša e-mail adresa neće biti otkrivena neovlaštenim trećim osobama i koristi se isključivo u svrhu informiranja.