Podijeli sadržaj

  • Podijeli emailom
  • Podijeli na Facebooku
  • Podijeli na X
  • Podijeli s Viberom
  • Podijeli s WhatsAppom
Autor/ica
Marija Bratonja
Ja sam trostruka mama Marija. Po struci dipl.knjižničarka i profesorica hrvatskog jezika i književnosti. Već deset godina radim kao stručna suradnica - školska knjižničarka u Ekonomskoj školi Vukovar, a u slobodno vrijeme, kojeg nemam, pišem blog Mali čita... više

Story Teller Cube je interaktivna didaktička igračka namijenjena pričanju priča koja je nastala u suradnji s Montessori odgajateljima. Ovaj kreativni alat omogućuje djeci da izmišljaju vlastite priče koristeći drvene kockice s ilustracijama. Set dolazi u platnenoj vrećici i sastoji se od 5 drvenih kockica s 30 različitih motiva, a igrači mogu bacati ili birati kockice kako bi dobili slike koje će potaknuti njihovu maštu na smišljanje novih priča. 

Ova igra savršena je za obiteljske priče prije spavanja, kao društvena igra ili terapeutski alat.  Prilagođena je različitim uzrastima i razinama verbalne i narativne sposobnosti igrača. 

Bilo da se radi o djetetu od 3 ili 12 godina, svatko će moći smisliti svoju priču s više ili manje detalja. Postoje dva seta Story Teller Cube: Story Teller Cube (Classic) – crveno pakiranje – za 3+ godine i početnike i Story Teller Cube (Magic) – ljubičasto pakiranje (inspirirane pričama Hansa Christiana Andersena) – za 4,5+ godina.

Story-Teller-Cube-4.jpg

Još jedna zanimljiva storytelling igra kojom ćete uroniti u svijet priča je “Pričosvijet”. "Pričosvijet" je društvena igra nakladnika Planetopija. Igra potiče kreativnost i maštu igrača kroz pričanje priča. U njoj igrači koriste razne elemente kao što su kartice, pripovjedačke knjige, likovi i situacije kako bi stvorili jedinstvene priče. 

Cilj je razvijati vještine pripovijedanja, poticati suradnju među igračima i zabavljati se dok se istražuju različiti narativi. Igra je namijenjena djeci, ali može biti zanimljiva i odraslima, što je čini pogodnom za obiteljska okupljanja ili druženja s prijateljima. 

Osim zabave, "Pričosvijet" pomaže u razvoju jezičnih vještina i kreativnog mišljenja. Postoji i nastavak igre, “Pričosvijet 2”, s dodatnim kartama koji će vama i vašim najmlađima omogućiti da zajedno s vitezom, sanjarom, divom, carem, caricom i brojnim drugim likovima putujete na čarobnom brodu, istražujete beskrajnu šumu, igrate šah na magičnoj ploči i još mnogo drugih putovanja i pustolovina.

9789532572001.jpg

Kada pričamo o storytelling igrama i kartama, ne smijemo zaboraviti GIRI game. Radi se o igri pripovijedanja koja potiče razvoj komunikacijskih vještina, mašte, emocionalne inteligencije i koncentracije.

Cilj je u zadanom vremenu, 3 minute, ispripovijedati što maštovitiju i zanimljiviju priču. No, to uopće nije lako jer postoje kartice "Zezalice". Igra se može igrati pojedinačno ili u timovima, a preporučena dob je 4+. U kutiji stižu kartice kategorija "Likovi", "Predmeti", "Vrijeme radnje", "Atmosfera", "Tema" i "Zezalice". Pripovjedač izvlači kartice koje mora iskoristiti u priči i priprema se za priču, a protivnik karticu "Zezalicu". Kad pripovjedač započne s pričom za koju ima 3 minute, protivnik može u bilo kojem trenutku upasti s karticom "Zezalicom" i promijeniti priču ili način pričanja.

Giri game oduševljava sve jer kartice "Zezalice" poprilično utječu na priču i oblikuju ju. Tu možete pustiti mašti na volju i sami smisliti zgodne izazove kako bi omeli pripovjedača. Zanimljivost je da je ovu igru stvaralo više od 45 djece, a ilustracije su njihovih ruku djelo.  Ovo je odlična i zanimljiva igra koja pruža mnoštvo mogućnosti i načina na koje se može igrati. I za kraj, zašto baš Giri game? Giri na sanskrtu, jednom od najstarijih jezika, znači oblak, onaj koji izvire, a imenica gira, jezik ili govor. Prigodno u svakom slučaju.

3-white.jpg

"Dixit" je popularna društvena igra francuskog autora Jean-Louisa Roubira, prvi put izdana 2008. godine. Riječ je o kreativnoj igri asocijacija koja koristi ilustrirane kartice kako bi potaknula maštu i pripovjedačke vještine igrača. Osnovna pravila igre su jednostavna: jedan igrač odabire karticu iz ruke, a zatim daje opis koji može biti riječ, rečenica, zvuk ili čak pjesma, dok ostali igrači odabiru karticu iz svojih ruku koja bi mogla odgovarati tom opisu. Sve kartice se zatim miješaju i otkrivaju, a igrači pokušavaju pogoditi koja je kartica pripovjedačeva. 

Bodovanje se temelji na tome koliko su igrači uspješno protumačili opis; no trik je da opis mora biti dovoljno dvosmislen – ako svi igrači prepoznaju pravu karticu, pripovjedač ne dobiva bodove. Igra je poznata po svojim prekrasno ilustriranim karticama koje često prikazuju nadrealne i poetske prizore što omogućava bezbroj interpretacija. "Dixit" je osvojio brojne nagrade, uključujući prestižnu Spiel des Jahres nagradu za najbolju društvenu igru 2010. godine. Igra je namijenjena za 3-6 igrača i pogodna je za obiteljska druženja, a postoji i više proširenja s novim karticama što dodatno obogaćuje igru i proširuje njezinu ponovljivost.

0004915_drustvena-igra-dixit-hr-780400526.jpg

Storytelling društvene igre otvaraju prozor u svijet mašte i kreativnosti potičući igrače svih dobnih skupina na istraživanje novih priča i izražavanje kroz igru. Kroz elemente pripovijedanja, one omogućuju djeci razvoj jezičnih vještina, kritičkog mišljenja i socijalizacije, dok odraslima pružaju priliku za opuštanje i ponovno otkrivanje čari maštovitog izražavanja. 

Ove igre ne samo da pružaju zabavu, već doprinose jačanju komunikacijskih i interpretativnih vještina, obogaćujući obiteljska druženja, učionice i terapijske prostore. U svijetu prepunom brzih digitalnih iskustava, storytelling igre vraćaju nas temeljnim vrijednostima interakcije licem u lice, omogućujući igračima da, kroz riječi i slike, zajednički stvaraju nezaboravne priče.
 

Objavljeno

Čitaj i ovo:

/
GKR bira

5 šarenih stripova: Lajka, Umbrella Academy, Fantastic Four...

/
Teme

Duhovnost na putu prema metamoderni : New Age, svjetska književnost i sveprisutni Castaneda

/
Brickzine

Klasici hrvatskog svijeta slikovnica (i neke koje su na putu da to postanu)

/
Teme

O fenomenu starosti u romanima Dubravke Ugrešić "Baba Jaga je snijela jaje" i "Lisica"