Krah Cyberpunk 2077 iz pandemijske godine koji se pamti
Cyberpunk 2077 je nadmašio neuspjeh igre No Man's Sky te postavio brojna pitanja, kako igračima, tako i developerima
Nije važno ako ne igrate videoigre; za Cyberpunk 2077 ste u zadnjih mjesec dana morali čuti. Ako ništa, zbog Keanu Reevesa. Dugoiščekivani izlazak distopijskog RPG naslova koji se dogodio početkom mjeseca bio je popraćen neočekivanom količinom bugova zbog koje se činilo kako je igra tek ušla u novu fazu testiranja. Rezultat? Povlačenje igre iz niza dućana, kao tužba firmi koje su uložile u “naslov desetljeća”.
Cyberpunk 2077 nikada nije imao šanse protiv očekivanja. CD Projekt nikada nije imao šanse, a znali smo da je priznao poraz u trenutku kada je gurnuo svoj developerski tim do ruba. Javnost je znala da Cyberpunk 2077 nikada neće ispuniti njihove snove, a opet — trebali su nekoga.
CD Projekt daleko od slike koju smo imali o njemu tijekom godina Witchera; uostalom, pitanje je koliko su oni bili vjerni indie slici tijekom tih godina. No, imali su daleko više autonomije tada no što su je imali s naslovom koji je u izradi od 2012. godine. Jedini problem je što je Cyberpunk 2077 u tih osam godina prošao put od zgodne adaptacije društvene igre do igre desetljeća. Taj problem CD Projekt nije htio riješiti, ali pitanje je ako ga je htio riješiti. Odgovor je vrlo vjerojatno ne.
S obzirom na izgrađeni status, kao i uzlet CD Projekta čiji pad nećemo usporediti s Ikarovim jer je Ikad pao u more, a poljski studio u lovu, krah Cyberpunk 2077 postavlja se kao jedan od najvažnijih događaja u industriji videoigara. Izlazak igre više je izgledao kao ulazak u novu fazu testiranja, a ne premijera naslova koji je javnost dugo iščekivala, kao što je bio slučaj i s naslovom No Man’s Sky koji tek sada ulazi u obećanu zemlju.
S time na umu, donosimo vam najvažnije točke pucanja zbog kojih Cyberpunk 2077 smatramo jednim od najvažnijih događaja godine:
- John Walker piše o povezanosti nestanka kritičkog mišljenja pod težinom kapitala te neuspjeha Cyberpunk 2077.
- Tužba i izrabljivanje; Jason Schreier piše o postupcima CD Projekta koji je zadnjih mjeseci doveo do ruba svoj tim. Riječ je o temi o koj se raspravljalo kroz cijelu godinu, ali i pitanju na koje nitko unutar industrije “u kojoj je užitak raditi” nitko ne želi odgovoriti. Više o tome možete pročitati kod Charlie Halla.
- Zašto su uopće svi pričali o Cyberpunk 2077? Stacey Henley donosi priču o marketingu iza naslova.
- Kako, i zašto je došlo do tsunamija izbacivanja igre iz niza dućana? Mikrofon ide Owenu Goodu koji se pozabavio povratom naslova.
- Kako je CD Projekt uspješno uništio idealnu lažnu sliku ljudi iza projekta u manje od tjedan dana? Nicole Carpenter u svojoj kolumni ukazuje na niz činjenica zbog kojih smo i prije trebali znati kako se ne radi o idealnom okruženju.
I dok vi birate svoje članke, dolazi vijest kako je Cyberpunk 2077 među najprodavanijim igrama 2020. godine. Možda njegov krah i nije više toliko važan.
Iz Magazina
Radio Benčić: Poslušajte cjelovite susrete s 10 autora druge sezone Knjige na nezgodnim mjestima
Video: Razgovori s Marinom Vujčić, Snježanom Banović, Đurđicom Čilić i Koranom Svilar na jutarnjim mjestima
5 stripovskih junakinja koje ćete poželjeti upoznati
Najave događanja
Predstavljanje knjige „Tlo pod nogama“ Melise Osmanović
„Mojih prvih 30“: Diana Rosandić Živković predstavlja četverojezičnu knjigu za djecu „Ćelavi jež“ i zbirku kratkih priča „Puna pepeljara“
Radio Benčić, medijsko-zvučna radionica za djecu
SAMO NEBO NAM JE GRANICA: radionica za filmonaute starije od 54 godine
Predstavljanje prvog fanzina kvarta "Benčić": o kulturi, kreativnosti i pokušajima
Predstavljanje zbirke poezije Jasminke Hržić-Grubelić "Izvan dimenzija"
Pretplati se!
Prijavite se za primanje "newslettera" Gradske knjižnice Rijeka i saznajte na vrijeme što se događa u našim odjelima i ograncima diljem grada, što se čita, komentira i preporučuje u Magazinu te koje nam se ideje vrte po glavi... I zapamtite - čitamo se na internetu, ali vidimo u knjižnici. :)
Vaša e-mail adresa neće biti otkrivena neovlaštenim trećim osobama i koristi se isključivo u svrhu informiranja.