Podijeli sadržaj

  • Podijeli emailom
  • Podijeli na Facebooku
  • Podijeli na X
Autor/ica
David Čarapina
Odrađuje petogodišnji akademski rok na FFRI-u uvjeren u produženje istog zbog dobrog ponašanja. Sportski novinar koji najmanje piše o sportu. Kao ljubitelj riječke košarke od 2016. godine nalazi se na popisu ugroženih vrsta. više

Godinu dana je prošlo od početka pandemije koja još uvijek nema namjeru nestati s naših radara. I dok se jedan dio populacije još uvijek bori s mišlju kako je sve ovo bila jedna dobra predstava ili kako je sve već gotovo, ostatak svijeta prihvatio je pandemijsku situaciju. Prihvaćanja pandemije kao važnog dijela naše svakodnevice najbolje se ogledakroz popularnu kulturu; filmovi su se već počeli redati, kao i predstave koje tematiziraju svijet iza maske.

Ipak, čini mi se kako je svijet videoigara najbolje oslikao pojedine elemente naše svakodnevice. Primjerice, novi nastavak Hitmana dijalogizira pandemiju. Spomena same korone je izuzetno malo, ali riječ je o detaljima vrijednima naše pažnje s obzirom na to kako se time naznačuje njeno mjesto u našoj svakodnevici. Prošlo je dovoljno vremena; ona je dio našeg života. Međutim, imamo još bolji primjer — Euro Truck Simulator 2 te American Truck Simulator. Riječ je o starijim naslovima (2012.) koji su kroz godine izborili za kultni status. Sami naslovi govore vam otprilike sve što trebate znati o igrama. No, zašto o njima govorimo sada?

Naime, SCS Software odlučio je u spomenute naslove ugraditi misiju pod imenom Hauling Hope. Riječ je o online eventu u kojem vozači imaju za zadatak imaju prevesti sedam ili više isporuka cjepiva. Totalno jednostavno, zar ne? Pa baš i ne. S obzirom na to kako je riječ o izuzetno krhkom sadržaju, zadani nivo traži od igrača izuzetnu koncentraciju. SCS Software naveo je i svoju motivaciju nakon što se jedan dio zajednice pobunio kako ih nivo podsjeća na stvaran svijet te kako je riječ o politički intoniranom nivou (ludilo!):

Bez obzira zalažete li se za cjepiva ili ne, vozači kamiona i dalje moraju izuzetno puno raditi. Htjeli smo im dati njihovih zasluženih 15 minuta slave. Ako vam se ovaj događaj ne sviđa, ne morate u njemu sudjelovati.

Ipak, primjer ovih simulatora pokazuje nam kako a) videoigre unose elemente nove svakodnevice i b) videoigre mogu kroz nivoe ukazati na važnost trenutnih događanja u svijetu.

Uostalom, prezabavno je prevoziti cjepivo.

Objavljeno

Čitaj i ovo:

/
GKR bira

Hitovi iza ugla: Nije ih lako uloviti na policama, ali lijepo je znati koji su...

/
GKR bira

Knjige na valovima: 10 naslova o brodovima, moru, plovidbi...

/
GKR bira

Knjige koje trešte: naslovi o The Rolling Stonesima, jednom od najvažnijh bendova svih vremena

/
GKR bira

20 preporuka za mlade godinama i osjećajem