Nevena Zuber
Zaljubljena u knjige i pisanu riječ od malih nogu. Aktivistica za bolji svijet, u stalnoj je potrazi za kvalitetnom pričom. Zaigrana vila koja svijet doživljava kao dvorište prepuno boja i oblika. Uz Maju i Ivu osnivačica Kalibre – udruge za promicanje kul... više

Današnji ubrzani život pred djecu (i ne samo pred djecu) stavlja velike izazove s kojima se teško nose. Trebamo im pomoći i naučiti ih kako da uživaju u životu sa svim pozitivnim i negativnim stranama koje nosi. Zato je razvijanje samopouzdanja kod djece važan zadatak svakog roditelja. Imati samopouzdanja znači imati dobro mišljenje o sebi tj. prihvatiti se i voljeti onakvima kakvi jesmo. Baš poput medvjedića iz priče!

Slikovnicu Philipa Waechtera „Ja“ prvi put pronašla sam, sasvim slučajno na polici gradske knjižnice, iza niza slikovnica za najmlađe. S naslovnice me promatrao smeđi medo prekriženih ruku i rekao „Hej pogledaj me! Ovo sam….JA“. Inače obožavam knjige posebnih i drugačijih naslova, pa je i ova mala slikovnica, kojoj nije bilo mjesto među kartonskim slikovnicama, odmah zaokupila moju pažnju.

„Ohoohoo, ovo je medo sa stavom!“ – pomislila sam i pročitala je u jednom dahu. Toliko me oduševila da sam ju poželjela imati, u našoj kućnoj biblioteci. Nabaviti ju bilo je ravno nemogućoj misiji. Više ju nisam mogla kupiti u knjižarama, a nije je bilo ni u antikvarijatima (naravno, tko bi se odrekao ovakve slikovnice!). Potraga putem interneta nije davala nikakve pozitivne rezultate i dok su prijatelji savjetovali „ posudi u knjižnici i zaboravi vratiti“ nakladnička kuća Mozaik knjiga početkom ove godine uslišila je moje želje i ponovno tiskala ovu divoticu.

„Ja“ govori o medvjediću koji se dobro osjeća u svom krznu i zna što želi. Voli život i uživa u njemu punim plućima. Bez predrasuda hoda svijetom i svugdje se osjeća kao kod kuće. Hrabar je, voli izazove i veseli se malim stvarima. No govori i o onim danima kada se ne osjeća najbolje. Kada je usamljen i tužan. Kada se osjeća beznačajno i maleno. Tada zna da postoji netko koga voli i trči mu zagrljaj.

Ova prekrasna slikovnica slavi život i nas u njemu. Podiže samopouzdanje i hrani nam dušu. Priznajte, kada ste se zadnji put pogledali u ogledalo i rekli: „Nije loše!“? Zar ne bi bilo divno započeti dan rečenicom „Živio Ja!“? Svaka nova stranica ove slikovnice šalje pozitivnu poruku i nama i svijetu koji nas okružuje. Daje nam vjetar u leđa prilikom donošenja odluka. O važnosti prijateljstva i brige prema drugima progovara iz kuta problema i tuge.

„Ali zna biti i dana, kad se osjećam tako usamljen… i beznačajan. Onda krenem na put… i trčim… i trčim… k tebi! Toliko je divno što te imam!“

Zato je važno njegovati odnose. Imati prijatelje i obitelj koji su tu za nas kada nam je teško, ali i onda kada uživamo i slavimo život.

Možda ste već do sada zaključili da ova knjižica nije samo za djecu, već i za nas odrasle! Slikovnicu „Ja“ doktori bi trebali propisati kao lijek za depresiju i tugu. Poruke koje ćete pronaći u ovoj slikovnici su vječne. Zato posegnite za ovim Ja… sa stavom, čitajte i napunite si dušu.

/

/

/