Podijeli sadržaj

  • Podijeli emailom
  • Podijeli na Facebooku
  • Podijeli na X
  • Podijeli s Viberom
  • Podijeli s WhatsAppom
Autor/ica
Radio Benčić
Audio projekt Gradske knjižnice Rijeka. Pogon art-kvart Benčić, Dječja kuća, Magazin GKR, Rasadnik... više

HAKOM je hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti koja regulira tržište elektroničkih komunikacija, tržište pošte i prijevoz putnika u željezničkom prometu. U fokusu je briga za sigurnost korisnika, pa HAKOM putem edukacija korisnicima, pa tako i korisnicima treće dobi, približava usluge primjerice Interneta i telivizije te one koje se pružaju putem popratnih uređaja, kao i opasnosti prevare. 

Agencija godinama prati moguće prevare te su tako izradili aplikaciju Kalkulator privatnosti, u suradnji s Fakultetom elektrotehnike i računarstva iz Zagreba. Aplikacija pokazuje koliko su naši podaci izloženi na internetu i educira o mogućim prevarama. U svakodnevnim susretima s mogućim prevarama, dobro je da korisnik prije kupovine upotrijebi aplikaciju i provjeri sigurnost kupovine. Stranice popularnih brendova mogu biti lažne – pružaju kupnju po nižoj cijeni – i to je prvo na što bismo trebali obratiti pažnju. Cilj prevare je doći do osobnih podataka i u konačnici do naših novaca.

Brošura koju HAKOM priprema za djecu i Osnovne škole nudi novosti aktualne za djecu i mlade, poput izraza koji su česti na Internetu, i donosi korisne informacije za djecu i roditelje. Djeca sve više vremena provode na Internetu i zato bi roditelji trebali otvoreno razgovarati s njima i biti prisutni u tom aspektu kako bi se izbjegle neželjene situacije. 

U kontekstu medija, važno je sagledati moguće izazove koji donosi korištenje umjetne inteligencije. AI nam daje brze i često korisne informacije, ali ne uvijek i točne. 

Cjelokupnu snimku poslušajte na mixcloudu Radija Benčić:

Također, dosta korisnika ima probleme s brzinom Interneta, što se najčešće odnosi na kvalitetu interneta u nepokretnoj mreži. HAKOM nudi aplikaciju putem koje korisnici mogu izmjeriti razinu kvalitete interneta, i tako korisnici mogu dati prigovor operatoru, uz konkretni dokaz. 

IMG_5073.JPG

U mobilnoj mreži operatori ne garantiraju kvalitetu usluge, na način da signal ne mora biti dostupan na svakom mjestu i na svakoj lokaciji, i tu korisnik ne može raskinuti ugovor. Međutim, korisnik ima pravo zatražiti probni period usluge, isprobati uređaj i provjeriti hoće li mu usluga dovoljno dobro funkcionirati. Ukoliko korisnik ima ikakvih problema s operatorom, može podnijeti prigovor u roku od 30 dana od izdavanja računa, a ukoliko operator zaprimi prigovor, dužan je u roku od 15 dana odgovoriti. HAKOM u pravilu riješava sporove kada dođe do negativnog odgovora od strane operatera, i na taj način korisnici imaju mogućnost riješiti slučaj u HAKOM-u. 

Projekt „Treća dob čitanja-specijal/medijska pismenost i inkluzivni mediji za umirovljenike“ usmjeren je na poboljšanje razumijevanja i vještina medijske pismenosti posebno osoba treće životne dobi na riječkom području, ali i šire javnosti te kroz edukacijski materijal i na području Republike Hrvatske s posebnim naglaskom na audio sadržaj kroz platformu knjižnice Radio Benčić.

Program se odvija uz podršku Agencije za elektroničke medije. 

treca_dob_citanja_glavni_vizual_2_e4424001da_d630c54824_d2a8da505e_f809dc0110 (1).jpg
 

Čitaj i ovo:

/
Recenzije

"O pisanju" Stephena Kinga: suočiti se s vlastitim nesavršenostima

/
Razgovori

Enver Krivac: Važno je da nisi sam, čak i ako si veliki individualac

/
Recenzije

"Sjećanje na prošlost Zemlje" Liu Cixina: nepredvidljivi razvoj koji nas drži do kraja trilogije

/
Teme

Izgubljeni u promjeni: u "vrlom novom svijetu" tehnologije sasvim sigurno postoje i gubitnici