Podijeli sadržaj

  • Podijeli emailom
  • Podijeli na Facebooku
  • Podijeli na X
  • Podijeli s Viberom
  • Podijeli s WhatsAppom
Autor/ica
Gradska knjižnica Rijeka
Središnja narodna knjižnica grada Rijeke. Mjesto dobrih knjiga, stvaralaštva i začina za kvalitetno slobodno vrijeme. više
Vrijeme sati
LokacijaDječja kuća

Datum: 08., 15. i 29. studenoga

Vrijeme: 18.00-20.00

Mjesto: Dječja kuća

Organizator: Gradska knjižnica Rijeka & AmericanCorner

Izvodi: Paula Mavrlja

Dob: 10+

Prijave: prijave na događanje primaju se putem obrasca ovdje. 

U Dječjoj kući American Corner Rijeka po prvi puta organizira igraonicu poznate tabletop roleplaying igre Dungeons and Dragons poznatiji kao D&D. Ukratko možemo reći da je D&D  avanturistička igra pripovijedanja koja se igra s grupom ljudi oko stola uz pisaći pribor, kocke, nekoliko temeljnih pravilnika i maštu.

Igraonica je planirana kroz 3 dolaska (jedan dolazak tjedno po 2h se naziva ˝sesijom˝). Na prvoj sesiji će djeca izrađivati vlastite likove i učiti osnove igranja DnD-a kroz kratku ˝tutorial˝ priču koja će ujedno biti i pozadinska priča likova (˝background story˝). Na ostalim dvjema sesijama će se odigrati jedna avantura pripremljena od strane DM-a, voditelja igraonice ( ta se avantura naziva kampanjom (˝campaign˝)).

Pridruži nam se na igraonici i doživi čaroliju 😀

PS: Nije potrebno nikakvo prethodno znanje niti iskustvo igranja D&D i sličnih igara! Sav materijal će biti pripremljen od strane voditelja!

Kako se igra D&D?!

Dungeons and Dragons (D&D, ˝Tamnice i Zmajevi˝) je društvena stolna igra uloga  koja se obično igra u grupi od 4 do 6 igrača. Grupa se dijeli na Igrače (˝Player Character˝, PC) i jednog Tamničara/Pripovjedača (˝Dungeon Master˝, DM) . Zadatak Igrača/PC-ja je izmisliti lika čiju će ulogu preuzeti i glumiti unutar izmišljenog svijeta D&D -a. Kroz svoje likove, PC-jevi će se zajedničkim snagama boriti protiv neprijatelja, istraživati svijet oko sebe, rješavati drevne zagonetke i pričati sa ostalim likovima unutar priče. PC-jevi djeluju kao grupa, znaju da mogu računati jedan na drugoga, čuvajući si međusobno leđa i donoseći zajedničke odluke.

Zadatak DM-a je ˝vođenje˝ priče, koju on unaprijed pripremi/izmisli, tako što će PC- jevima opisivati scenu u kojoj se nalaze, (kako stvari oko njih izgledaju i što se sve zbiva) i kako ostali likovi (˝Non-player Characters˝, NPC´s) i svijet oko njih reagiraju na njihove odluke. Primjerice DM će reći nešto poput: „Lopov vam je upravo ukrao i zadnji zlatni novčić što ste imali u vašem džepu. Dao se u bijeg i trči niz ulicu. Ne napravite li nešto odmah, pobjeći će vam!“ PC može DM-u odgovoriti ovako: „Ja kod sebe imam uže koje odmah vežem u laso i bacam kako bi uhvatio lopova.“ U ovom trenu se sigurno pitate ˝a gdje je tu zabava ako se tu samo priča? Ako ja kao PC kažem da sam bacila laso da uhvatim lopova…pa onda sam ga valjda uhvatila?˝. I tu dolazimo do čari igranja D&D-a! U igri se svaki ishod odlučuje bacanjem kockica! PC odlučivši baciti laso na bjegunca, baca kockicu kako bi se vidio ishod ovoga događaja. Ovisno koji broj PC dobije, ali ovisno i o samim talentima njihovog likaa, DM je u konačnici taj koji odlučuje daljnja zbivanja: hoće li lopov biti uhapšen i zlatnik sretno vraćen u ruke lika ili će lik slučajem okolnosti baciti laso na čuvara koji će cijeli čin vidjeti kao pobunu protiv vlasti i probati zatočiti lika? Ovo je kratki prikaz igre, sa jednom vrlo tipičnom scenom iz fantasy žanra, ali zamislite scenu da ova PC nije uspjela u svom naumu. Recimo da su se ostali PC-jevi uključili i također pokušali zaustaviti lopova…..recimo da je svaki od njih na neki način uspio zabrljati hapšenje i kao rezultat toga imaju cijelo jedno selo koje su razljutili pokušavajući vratiti taj jedan nesretni zlatnik. 

To su trenuci koji ostaju u sjećanjima ljudi koji igraju D&D, a takvih scena bude pregršt!

Aktivnost se odvija u sklopu programa Kulturna obitelj Gradske knjižnice Rijeka i programa American Corner RijekaDetalje o programu možete pročitati ovdje.

kulturna-obitelj-1-1-1536x1086.png

Objavljeno

Čitaj i ovo:

/
Teme

Helena Klakočar o najnovijim radovima, svijetu bez rata i očuđujućoj viziji Rijeke

/
Brickzine

Vrijednost fantastike u dječjoj književnosti: magična priča o zečevima inspirira više od lektire

/
Brickzine

Razvij priču!: društvene igre uz koje mašta nema granice

/
Brickzine

10 slikovnica i klasika za djecu koji će nas/ih uveseljavati još desetljećima