Podijeli sadržaj

  • Podijeli emailom
  • Podijeli na Facebooku
  • Podijeli na X
  • Podijeli s Viberom
  • Podijeli s WhatsAppom
Autor/ica
Anja Zbašnik
Od najranije dobi zaljubljena u slikovnice, u tinejdžerskim godinama uglavnom u fantasy romane. Danas po struci diplomirana knjižničarka i fonetičarka rehabilitatorica. Osim u knjigama, uživa i u radu s mladima. Stoga, vrlo prikladno, profesionalno raste u... više

Radnja obuhvaća povijest jedne neobične, da ne kažemo poprilično nesretne obitelji, od prabake Berte i bake Barbare, preko majke Violette (s V i dva t!) pa sve do unuke Kaline. Sve se ove četiri žene nalaze u nezavidnim situacijama i kompleksnim odnosima same sa sobom i s drugima iz svoje okoline.

Počevši s Bertom koja je najudaljenija, ali su usprkos tome njezin život i karakter vrlo slikovito i jasno opisani, upoznajemo ženu koja živi s ocem te većinu svojega vremena provodi u kuhinji i pomažući mu u poslu s raznim mesnim prerađevinama. Bezglavo se zaljubljuje te je uskoro životne okolnosti, nesreća i nestabilnost navode na strašan zločin. Uskoro dobiva i kći Barbaru koju ne uspijeva nikada upoznati.

Barbara pak odrasta u sirotištu prepuštena sama sebi gdje uči biti nevidljiva i ništa ne očekivati. U njezin život ulazi muškarac s kojim dobiva kći (Violettu s V i dva t!). Međutim, shrvana životom i svime što joj je oduzeo, poučena polovičnim obiteljskim odnosima koje gotovo da nikada nije ni imala, ne može kćeri iskazati ljubav kakvu dijete zaslužuje.

Zbog nedostatka majčine ljubavi (ali i odsutnosti oca), Violetta odrasta u vrlo nezadovoljnu ženu koja pokušava pobjeći od same sebe i život provodi lutajući, tražeći uvijek nešto više, nešto bolje, nešto nedostižno, odbijajući pritom sve ljude kojima bi do nje moglo biti stalo, a to uključuje i njezinu kći Kalinu koju ostavlja baki Barbari na skrb.

Time dolazimo i do naše četvrte junakinje Kaline koja nastoji istražiti povijest svoje obitelji i posložiti je u smislenu cjelinu kako bi se lakše pomirila sa životnim nedaćama i odsustvom majke i oca koje je, kao što već možete pretpostaviti, motiv koji se provlači kroz cijelo djelo i koje naše glavne junakinje prenose, poput obiteljskog nasljeđa, s koljena na koljeno.

Autorica koristi složene i zanimljive narativne tehnike pa se u tekstu vrlo brzo izmjenjuju uloga pripovjedača u trećemu licu koji relativno objektivno razlaže sudbine ovih četiriju žena, s ulogom pripovjedačice koju preuzima Kalina pa iz prve ruke saznajemo njezine doživljaje i osjećaje prema ženama koje su joj prethodile, ali i muškarcima koji su svi oblikovali ono što ona jest te sliku koju ima o sebi.

Njihove je opsežne priče, postupke i obiteljske odnose uistinu teško svesti na samo nekoliko rečenica kratkog sažetka pa se dulje od ovoga nećemo ni truditi. Radije ćemo pustiti da ih otkrijete sami. Svi su likovi u ovome djelu vrlo kompleksni te ih je nemoguće istovremeno ne voljeti i ne mrziti. Osim toga, roman ima zaista mnoštvo različitih elemenata - od ljubića, drame pa sve do krimića, a našli su se tu i magični, nadrealni elementi. Što bi se reklo, za svakoga ponešto!

Možda nije najlakše ljetno štivo koje ćete pročitati, no zaista se isplati. 

Dostupnost knjige provjerite ovdje.

rsz_gorkogorko.jpg

Objavljeno

Čitaj i ovo:

/
Teme

Helena Klakočar o najnovijim radovima, svijetu bez rata i očuđujućoj viziji Rijeke

/
Brickzine

Vrijednost fantastike u dječjoj književnosti: magična priča o zečevima inspirira više od lektire

/
Brickzine

Razvij priču!: društvene igre uz koje mašta nema granice

/
Brickzine

10 slikovnica i klasika za djecu koji će nas/ih uveseljavati još desetljećima