Podijeli sadržaj

  • Podijeli emailom
  • Podijeli na Facebooku
  • Podijeli na X
  • Podijeli s Viberom
  • Podijeli s WhatsAppom
Autor/ica
Gradska knjižnica Rijeka
Središnja narodna knjižnica grada Rijeke. Mjesto dobrih knjiga, stvaralaštva i začina za kvalitetno slobodno vrijeme. više

...preporuke dobrih knjiga. U srijedu 4. 5. uzeli smo tako kist u ruke i iscrtali preporuke knjiga u kojima se isprepliću slikarstvo i književnost.

Tratt, Donna: Češljugar

Autorica u ovom opsežnom i uzbudljivom romanu povezuje bogate ljude s istočne obale i tragično odrastanje glavnog lika koji na početku ima samo trinaest godina. On je Theo Decker koji u Muzeju moderne umjetnost preživi teroristički napad u kojem pogiba njegova majka. Iz muzeja odnosi sliku na kojoj je češljugar, a koja će ga uvući u svijet umjetnosti i svijet kriminala. Autorica je za knjigu dobila Pulitzerovu nagradu.


Shafak, Elif: Majstor i ja

Majstor i ja najnoviji je roman Elif Shafak, posvećen umjetnosti, graditeljstvu i znanju, a u kojem nam na svoj osobit način tka nadahnutu priču koja zrači delikatnom atmosferom epohe obilježene stvaralačkom energijom Sinana graditelja. Povijesna osnova romana filigrantski je nadopunjena ljubavnom pričom, intrigantnim zapletima, misticizmom te meandriranjem u svim onim pravcima koji će panoramu prijestolnice u vrijeme njezina procvata pretvoriti u zanimljiv pregled umjetničkih, povijesnih, političkih i općedruštvenih događaja toga doba


Voneggut, Kurt: Modrobradi

Fikcionalna autobiografija nepostojećeg slikara Raba Karabekiana o njegovoj ulozi u povijesti američkoga apstraktnog ekspresionizma. Rabo Karabekian, koji je slikao s Rothkom i Pollockom, ipak nije zabilježen u povijesti umjetnosti, jer je boja koju je upotrebljavao za svoje radove nakon nekog vremena - otpala, ostavljajući galerijama djevičanski čista platna. I sada, u poznim godinama, u miru ogromne vile koja mu je ostala iza smrti druge supruge, Rabo ispisuje svoju autobiografiju... Ta imaginarna autobiografija zapravo govori o Vonnegutovu satiričnom obračunu s modernim slikarstvom; u njoj se na intrigantan način promišljaju pojmovi slave, umjetnosti i individualnog talenta. U romanu, ipak, ima i dosta stvarnih autobiografskih motiva: Vonnegut je i sam je bio u njemačkom zarobljeništvu za Drugog svjetskog rata, bavio se slikarstvom i kiparstvom, otac mu je doživio financijski krah za Velike depresije...


Chevalier, Tracy: Djevojka s bisernom naušnicom

Uzimajući kao temeljni motiv romana jednu od slika glasovitog nizozemskog slikara iz 17. stoljeća - Jana Vermeera, autorica gradi dojmljivu priču o suspregnutoj ljubavi i nesuzdržanoj strasti umjetničkog stvaranja. Mirna i nijema površina spomenuta slikarskog platna, kao literarizirana konkretna povijesno-umjetnička potka, postaje pričom o sudbini mlade sluškinje Griet, koja dolazi u službu kod Vermeerovih. Dok čisti slikarevu radionicu, ona postaje sve obuzetija tajnim jezikom njegovih slika, ali i osjećajima obožavanja i ljubavi prema njihovu autoru. Biserne naušnice, koje će na njoj iznenada zablistati dok mu pozira, bit će pokretačem neočekivana obrata u mirnom životu slikareve obitelji…


La Mure, Pierre: Moulin Rouge

Romansirana biografija života francuskog umjetnika Henrija de Toulouse-Lautreca. Knjiga započinje Henrijevim djetinjstvom u kojem veseli i zdravi dječak u svako doba nešto crta. Veliki korak u njegovu životu predstavlja odlazak u Pariz na školovanje. Nakon velike proslave uoči Božića, Henri pada u krevet nakon čega kreću njegove zdravstvene poteškoće, koje će ga učiniti doživotnim bogaljem. Genijalni slikar, opterećen vlastitim plemićkim porijeklom i bolešću jedan je od najvećih predstavnika novog pravca u umjetnosti, impresionizma.


Stone, Irving: Žudnja za životom: životopis Vincenta Van Gogha

Romansirana biografija nizozemsko-francuskoga slikara Vincenta van Gogha (1853.-1890.). Ne samo opus, nego i život ovoga umjetnika, prožet patnjom i nerazumijevanjem okoline, njegova izopčenička sudbina, povremene i sve ozbiljnije krize koje kulminiraju samoubojstvom, već otprilike cijelo stoljeće intrigiraju pisce, povjesničare umjetnosti, mislioce, esejiste, psihijatre, ali i javnost općenito, prerastavši do danas u pravi mit. Autor ovoga romana, pripovjedač koji se osobito posvetio životopisima znamenitih osoba, utemeljio je svoje djelo na dostupnim dokumentima, te u njima pronađene podatke isprepleo s deskripcijama i dijalozima koji su katkad rekonstruirani, a katkad izmišljeni.


Avril, Nicole: Ja, Dora Maar

Fikcijska rekonstrukcija ljubavne veze Picassa i Dore Maar (Dore Marković). Stvarna Dora nije nikada progovorila o toj vezi, pa je ovaj roman ispovijed - izdaja "lude ljubavi", intime jedinstvenog para ujedinjenog u ljubavi, seksualnosti i strasti za slikarstvom. Ta je "ljubav postojala. Bila je nemoguća."


Drakulić, Slavenka: Dora i Minotaur

Roman donosi priču o Dori Maar, fotografkinji i jednoj od Picassovih ljubavnica i muza, ispričan u prvom licu kao ispovijest izmučene žene. Tema romana ponuđena je samim naslovom – Dora i minotaur (ujedno i naziv istoimenog Picassovog crteža iz 1937.), a označava prevlast proždiruće ličnosti slavnog umjetnika nad Dorom Maar i ženama općenito. Temeljen na (navodno) pronađenim dnevničkim zapisima Dore Maar, roman ne predstavlja faktografsku kronologiju njenog života, već se fokusira na njen podređeni odnos spram Picassa zbog kojeg se udaljava, a naposlijetku i odustaje od svog stvaralačkog rada, da bi je doveo do potpunog psihičkog sloma i društvene izolacije.


Drakulić, Slavenka: Frida ili o boli

Roman je nadahnut životom slavne meksičke slikarice Fride Khalo, životne družice jednako tako slavnog meksičkog slikara Diega Rivere. Frida je predstavljena s aspekta boli koju je trpjela cijeloga svog života zbog brojnih bolesti još od djetinjstva, a osobito zbog teške nesreće kada joj je čelična šipka probola utrobu, a noga joj bila potpuno smrskana i kralježnica trajno oštećena. Da bi skratila vrijeme provedeno u krevetu i pobjegla od fizičke ali i duševne boli, Frida je počela slikati i tako postala jedna od najpoznatijih slikarica 20. stoljeća. Roman je strukturiran fragmentarno pa se tako bez nekog posebnog kronološkog reda izmjenjuju događaji iz Fridina života, njezin odnos s roditeljima, sestrom, njezine ljubavi. Unatoč mučnoj temi i tragičnom kraju, roman se čita u jednom dahu.


Payne, Holly: Djevičanski čvor

Nurdana je mlada žena koja živi u izoliranom turskom selu sredinom 50-ih godina prošlog stoljeća. Selu koje je vrijeme zaboravilo i kojim još uvijek vladaju strah, glad i patrijarhalni zakoni. Ono što izdvaja Nurdanu od ostalih seljana je njena vještina u tkanju sagova koji su zbog svoje vrijednosti stalno na meti kradljivaca. Nakon što je kao dijete preboljela dječju paralizu seljani vjeruju da joj ruke moraju ostati čiste jer kroz njih Alah progovara. Nurdana je skeptična i umorna od tog miješanog blagoslova, željna za upoznavanjem vanjskog svijeta. Hoće li izabrati Alaha ili riskirati sve za ljubav saznaje se u ovom napetom povijesnom romanu.


Falcones, Ildefonso: Katedrala mora

Bernat Estanyol bio je prisiljen pobjeći sa svoje zemlje i zajedno sa sinom Arnauom utočište potražiti u Barceloni koja u četrnaestom stoljeću nudi nadu brojnim odbjeglim robovima. Otac i sin bore se protiv gladi, kuge i nepovoljnih političkih prilika, a istodobno svjedoče izgradnji prekrasne katedrale. Zanimljiv povijesni roman pruža detaljan uvid u stvarne događaje i život stanovnika Barcelone te opisuje upornost i nepokolebljivost vjere malog čovjeka.


Kay, Guy Gavriel: Odjedriti u Sarant

Kayov roman prvi je dio ˝Sarantinskog mozaika˝, smješten u izmišljeno vrijeme i prostor, koje u mnogim detaljima podsjeća na vrijeme i prostor u kojem je vladao car Justinijan I. Pored priče o ovom ˝stvarnom˝ svijetu, Kay priča brižljivo istkanu priču i o neprirodnim pojavama i bićima povezanu u mnogim situacijama s glavnim događanjima, i čak bitno utječući na mnoge od njih. Glavni je lik Gaj Krispin, umjetnik mozaika, kojega Car Valerije poziva da dođe u Sarant i izradi veličanstveni mozaik u kupoli novog svetišta. Otići u Sarant značilo je pristati na promjene - bez obzira kakve one bile. Roman je pisan kao mozaik u kojemu se riječ po riječ, kao kamenčić po kamenčić, stvara raskošna slika. Pored Krispina, Kay minuciozno modelira likove cara i carice, vojnika, vozača trkaćih kola, svećenika, liječnika.


Pamuk, Orhan: Zovem se crvena

Njegova knjiga o tajanstvenom nestanku mladoga minijaturista isprepletena je tajnovitim putevima ljubavi, mržnje i religije.

*opisi knjiga preuzeti iz katalog.gkr.hr

Objavljeno

Čitaj i ovo:

/
Teme

Helena Klakočar o najnovijim radovima, svijetu bez rata i očuđujućoj viziji Rijeke

/
Brickzine

Vrijednost fantastike u dječjoj književnosti: magična priča o zečevima inspirira više od lektire

/
Brickzine

Razvij priču!: društvene igre uz koje mašta nema granice

/
Brickzine

10 slikovnica i klasika za djecu koji će nas/ih uveseljavati još desetljećima